Berita Terkini

Controller Steam Dapat Kemas Kini Bluetooth Berikutan Pelancaran Steam Link App


Valve baru-baru ini mengeluarkan kemas kini firmware untuk Steam Controller melalui Steam Client Beta. Kemas kini ini membolehkan fungsi Bluetooth pada Controller yang membolehkan berhubung dengan peranti selain PC atau Mesin Wap.

Kemas kini akan tiba menjelang pelancaran aplikasi Streaming Link Valve yang bakal dilancarkan pada 21 Mei 2018. Untuk lebih jelas, Controller masih mengekalkan sambungan wayarles asalnya. Pembaruan firmware Bluetooth akan membolehkan pemain menghubungkan Controller dengan peranti iOS dan Android tanpa menggunakan seberang sambungan berwayar.


Sekiranya anda mempunyai Steam Controller dan anda ingin mencubanya, anda boleh melakukannya dengan memilih Steam Client Beta terkini. Perlu diingat bahawa kemas kini masih dalam peringkat awal, jadi kemungkinan anda akan mengalami beberapa isu sehingga Valve membetulkannya.

Controller Steam pertama kali dikeluarkan pada tahun 2015, dan pada mulanya direka untuk bekerja dengan platform perkakasan Steam dan Valve sendiri. Controller Steam merupakan controller konvensional yang memaparkan dua trackpad yang membolehkan pemain bermain genre yang dimainkan dengan keyboard dan mouse. Ini termasuk permainan genre RTS, seperti Civilization series dan Starcraft.

sumber : steam