Berita Terkini

Huawei P11 mungkin mempunyai 3 lensa kamera di belakang dan Notch seperti iPhone X

 

Terima kasih kepada leak yang diberi oleh XDA Developers. Namun satu lagi petunjuk mengenai flagship Huawei telah muncul selepas leak baru-baru ini bahawa telefon itu mempunyai kamera lensa tiga kali dan mempunyai 40 megapiksel sensor di belakang. Dikatakan P11 akan mempunyai 5x Hybrid zoom, aformentioned 40MP sensor, serta kamera selfie 24MP daripada Leica pada leak sebelum ini.


Kali ini, mereka mendedahkan bahawa Huawei P11 mungkin mempunyai display di bahagian tepi ke tepi yang lengkap dengan sensor untuk kamera dan kamera selfie.

Menurut XDA, maklumat mengenai notch didapati dalam firmware beta. Di dalam firmware beta ini, ia turut menyenaraikan beberapa ciri dan ciri baru yang tidak pernah ada dalam model sebelum ini. Huawei P11 ini mungkin berada di peringkat pertama untuk menguji bagaimana kedudukan notch tersebut akan kelihatan bersama versi baru EMUI.


Skrin ini juga menampilkan sudut-sudut melengkung yang agak menarik kerana telefon pintar semasa Huawei tidak mempunyai sudut melengkung. Skrin juga akan mempunyai Full HD + (1080p) mengikut spesifikasi awal yang disenaraikan pada firmware itu sendiri.

Oleh kerana masih belum mendapat berita awal, kita mungkin melihat model terbaru ini semasa annual Mobile World Congress (MWC) 2018.

Sumber: XDA Developers