Berita Terkini

Samsung Galaxy S9 & Galaxy S9 + Masuk Pasaran Malaysia Pada 16 Mac


Setelah pelancarannya di Barcelona, maklumat mengatakan bahawa Galaxy S9 dan Galaxy S9 + akan dikeluarkan di pasaran Malaysia pada 16 Mac 2018 dan Malaysia akan menjadi sebahagian daripada gelombang pertama yang penerima kedua-dua peranti ini.

Samsung sememangnya dengan bergerak pantas untuk memberi Galaxy S9 dan S9 + kepada pelanggan Malaysia. Syarikat itu juga mengesahkan bahawa ia akan menjalankan kempen pre-order yang akan berlangsung dari 1 sehingga 4 Mac.

Menurut Yoon Soo Kim iaitu Presiden & Pengarah Urusan Samsung Malaysia Electronics, Samsung Galaxy S9 baru dan S9 + akan berharga seperti ini:


  • Galaxy S9 64GB: RM 3299
  • Galaxy S9 + 64GB: RM 3799
  • Galaxy S9 + 128GB: RM 3999
  • Galaxy S9 + 256GB: RM 4399


Seperti yang dilihat, ini adalah kali pertama Samsung memperkenalkan pilihan storage yang berbeza untuk telefon pintarnya. Ini mungkin kelihatan tidak penting kerana telefon pintar S9 mempunyai slot kad microSD dan mempunyai penyimpanan UFS 2.1 yang cepat digunakan pada telefon pintar Galaxy S9.


Lebih penting lagi, harga untuk Galaxy S9 dan S9 + lebih tinggi daripada model sebelumnya. Galaxy S8 dan S8 Plus dijual pada harga RM3099 dan RM3699, sementara Galaxy Note 8 mempunyai harga RM3999 ketika pelancaran.Tiga warna akan disediakan untuk kedua-dua model iaitu Midnight Black, Coral Blue, dan Lilac Purple.

Pelanggan pre-order juga akan menerima Harman Kardon Onyx speaker.Sempena pelancaran kedua-dua peranti itu, Samsung juga akan melancarkan program trade up termasuk jenama lain untuk menggalakkan pengguna menaik taraf ke Galaxy S9 dan Galaxy S9 +.

Program ini dikatakan akan berlangsung di Samsung Experience Stores.Maklumat lanjut mengenai program pre-order dan trade up Samsung Galaxy S9 akan tersedia tidak lama lagi.