Berita Terkini

Yoodo: Telco Terkini di Malaysia dengan Pelan Yang Boleh Disesuaikan


Yoodo adalah syarikat telekomunikasi terkini di Malaysia yang menyediakan pelan yang boleh diubah sepenuhnya. Dengan telco Yoodo ini, korang dapat mengucapkan selamat tinggal kepada semua data yang tidak digunakan, minit panggilan, SMS percuma dan perkhidmatan tambahan yang korang tidak perlu dan hanya menambah kepada kos pelan.

Yoodo membolehkan korang memilih jumlah data, panggilan dan SMS yang korang perlukan setiap bulan dan hanya membayar untuk itu. Pilih dari 2GB data untuk RM20 sebulan, sehingga 100GB data untuk RM150 sebulan. Korang juga boleh memilih bilangan minit panggilan dan SMS yang diperlukan setiap bulan bermula dari serendah RM5 / bulan selama 50 minit dan RM3 sebulan untuk 50 SMS. Terdapat juga add-on yang memerlukan data tambahan untuk Facebook, YouTube atau Instagram.


Pelan Yoodo cukup mudah dan apa yang menjadikannya lebih menarik ialah korang bebas untuk menukar pelan korang setiap bulan tanpa caj tambahan. Sebagai contoh, jika korang akan pulang ke kampung halaman pada cuti Tahun Baru Cina ini dan mempunyai akses yang terhad kepada Wi-Fi percuma, korang boleh membeli lebih banyak data untuk bulan ini dan menukar kembali bulan berikutnya. Bagi mereka yang akan melancong ke luar negara untuk kerja-kerja atau kajian dan tidak akan menggunakan talian Yoodoo korang, pastikan ia aktif dengan sambungan add-on, yang akan memberikan korang sejumlah 360 hari talian aktif.


Sila ambil perhatian bahawa pelan Yoodo akan diperbaharui secara automatik setiap bulan, jadi jika korang ingin membuat perubahan, korang perlu melakukannya sebelum akhir kitaran atau korang boleh matikan auto perbaharuan dari aplikasi Yoodo.

Menurut syarikat, Yoodo merupakan hibrid antara perkhidmatan pascabayar dan prabayar. Ia menawarkan fleksibiliti pelan prabayar yang membolehkan korang memilih pelan yang sesuai dengan anggaran korang. Pengguna tidak perlu melalui kerumitan reload talian Yoodo mereka, hanya daftarkan kad debit atau kredit pada aplikasi Yoodo dan buat pembayaran di sana. Yoodoo adalah yang dimiliki dan dikendalikan oleh Celcom Axiata Berhad. Menurut Yoodo, mereka "digambarkan sebagai bintang digital yang dibiayai oleh Celcom".


Apliksasi yang disediakan oleh Yoodo ini tidak seperti Ookyo dari Maxis dan tapp dari Digi yang memerlukan VPN, ini bermaksud bahawa aplikasi ini terdapat pada kedua-dua peranti Android dan iOS. Korang juga boleh menyemak kadar dan menyesuaikan pelan korang sendiri dari laman web Yoodo, atau memesan SIM percuma sekarang. Korang boleh mengekalkan nombor mudah alih yang sedia ada hanya perlu memastikan bahawa korang tidak terikat kepada kontrak dan telah menjelaskan semua pembayaran dengan syarikat telekomunikasi semasa.

Muat turun aplikasi sekarang dari App Store atau Play Store.