Berita Terkini

Energizer Power Max 600S hadir dengan kapasiti bateri yang besar


Energizer meminjamkan jenamanya kepada peranti telefon pintar baru iaitu Energizer Power Max 600s. Ini bukan kali pertama syarikat bateri telah meminjamkan namanya kepada peranti komunikasi dan ini mungkin menjadi peranti jenama yang pertama dengan bateri yang tahan lama.

Power Max 600s dengan menggunakan kapasiti bateri yang besar iaitu 4,500mAh yang menjanjikan penggunaan lebih dari 12 jam, dan 16 jam dalam mod standby. Terima kasih juga kepada mod penjimatan kuasa yang boleh menjadikan peranti bertahan lebih lama jika diperlukan dan mampu mengecas dengan cepat dengan Fast Charging melalui USB Type-C.


Selain itu, peranti ini menggunakan paparan 1080p + 5.99 inci dengan nisbah aspek skrin 18: 9 dan menggunakan processor MediaTek Helios P25 SoC. Power Max 600s menyediakan dua model iaitu Power Max 600s yang berwarna hitam dengan 3GB RAM / 32GB dan Power Max 600s yang berwarna biru dengan 6GB RAM / 64GB. Kedua-dua model ini mempunyai microSD untuk penyimpanan yang lebih banyak.

Peranti dari Energizer ini menjalankan operasi sistem Android Nougat 7.0 dan kemungkinan akan ditingkatkan kepada Oreo. Peranti ini masih tiada pengumuman harga atau ketersediaan telah dibuat dan tidak dijangka muncul dipasaran Malaysia.

Sumber : GSMArena