Berita Terkini

Samsung Malaysia Telah Mengumumkan CHG90 Curved Gaming Monitor dengan harga RM6,499


Samsung Malaysia kini telah mengumumkan kedatangan CHG90 Curve Gaming Monitor. Monitor ini menggabungkan teknologi seperti HDR, Quantom Dot composition, dan high refresh rates untuk memberi pengalaman bermain yang menakjubkan kepada.


Monitor ini pada awalnya ialah 49-inch screen set 32:9 aspect ratio serta 178-darjah viewing angle. Monitor ini mempunyai resolusi 3840 x 1080 yang luar biasa dengan dua paparan Full-HD dan dikenali sebagai double full HD.

CHG90 mempunyai refresh rates 144Hz, yang membolehkan para pemain mendapatkan lebih banyak daripada gaming rigs permainan. Terutamanya apabila digabungkan dengan AMD’s Free Sync untuk mengelakkan skrin yang rosak. Ia juga mempunyai masa tindak balas 1ms yang mengurangkan jumlah input lag semasa permainan.


Sekiranya pengguna lebih suka mempunyai dua monitor, CHG90 boleh menggunakan mod Picture-in-Picture. Ia membolehkan berfungsi sebagai dua paparan berlaianan dan masing-masing mempunyai input berasingan walaupun kedua-dua input itu datang dari peranti yang berbeza.

Samsung CHG90 Ultra-wide Gaming Monitor berharga RM6,499 bakal tersedia kedai-kedai pada 15 Disember 2017.