Berita Terkini

Cara Memiliki Peranti Telefon Melebihi RM5000 iaitu iPhone X



IPhone X merupakan iPhone terbaik Apple yang yang pernah dihasikan. Pada ulang tahun ke-10 iPhone akhirnya mempunyai reka bentuk yang baru untuk peminat Apple. terdapat banyak ciri baru yang telah dihasilkan bersama dengan reka bentuknya yang baru seperti Paparan OLED edge-to-edge, Face ID, pengecasan tanpa wayar, dan banyak lagi. Malangnya, harga untuk sebuah iPhone X melebihi RM5 000 dan ia bukan sesuatu yang mampu dibeli oleh sesiapa sahaja.

Dengan subsidi yang ditawarkan oleh syarikat telekomunikasi melalui pelan pembayaran mudah, korang mampu untuk mendapatkan iPhone yang terbaru dan hebat ini dari Apple. Salah satu cara untuk mendapatkan iPhone X ialah untuk mendaftar kontrak dengan U Mobile dan korang dapatkan peranti ini serendah RM3,465.

U Mobile telah menawarkan iPhone X dengan kontrak 24 bulan yang terikat dengan plan i90 dan i130. Kontarak ini berbaloi dilakukan kerana kedua-dua pelan i90 dan i130 ini membolehkan korang membuat panggilan tanpa had ke semua rangkaian serta internet bulanan 7GB untuk plan i90 dan 10GB untuk plan i130. U Mobile juga menawarkan data tanpa had (tambahan) melalui ciri eksklusif seperti Video-ONZTM, Muzik -ONZTM, dan App-ONZTM.



Dengan Video-ONZTM pada plan i130, korang boleh menggunakan beberapa aplikasi streaming video yang paling popular seperti YouTube, NetFlix, iflix, dan banyak lagi tanpa rasa risau pada kuota data korang. Korang juga boleh mendengar lagu-lagu kegemaran korang dengan Music-ONZTM yang menawarkan data tanpa had untuk streaming pada beberapa aplikasi muzik yang paling popular seperti Apple Music, Spotify, Joox, dan banyak lagi.

Korang juga boleh menikmati App-ONZTM tanpa had yang menawarkan data tanpa had apabila menggunakan Facebook, Instagram, dan Twitter. Di samping itu, plan i90 dan i130 ini juga dilengkapi dengan roaming data percuma di 12 destinasi.


Untuk menikmati faedah-faedah ini, korang perlu mendaftar kontrak selama 24 bulan iaitu dua tahun yang pastinya kelihatan seperti satu jangka masa yang lama terutamanya dalam era digital ini. Jika korang tidak mengejar telefon pintar yang dilancarkan setiap tahu, kontrak adalah pilihan yang masuk akal untuk memiliki sebuah peranti telefon pintar yang dianggap terlalu mahal ini. Pelanggan masih perlu membayar komitmen bulanan tetap dan mendapat beberapa faedah tambahan dengan bundle iPhone X U Mobile, pelanggan akan menerima sehingga RM1,700 dalam subsidi peranti, kira-kira 30% daripada harga runcit di Malaysia.

Selain itu, U Mobile adalah satu-satunya telco di Malaysia dengan Freedom Contract iaitu tiada bayaran penalti jika korang memilih untuk menamatkan akaun korang. Ini bermakna jika Apple keluar dengan iPhone yang baru tahun depan dan korang ingin menggunakannya, korang boleh menamatkannya dengan mudah kontrak semasa dan memilih satu bundle baru untuk iPhone seterusnya dengan U Mobile sekali lagi dan menjimatkan harga peranti.

Lebih penting lagi, iPhone X U Mobile bundles ini merupakan salah satu yang paling berpatutan merentasi julat harga peranti telefon pintar tersebut. Inilah perbandingan antara empat rancangan utama iPhone telco 'X:

Klik pada imej untuk versi yang lebih besar

Harga bersubsidi U Mobile untuk iPhone X adalah antara yang paling berpatutan di kalangan julat harganya. Walaupun plan lain menawarkan lebih banyak data tetapi dengan adanya ciri-ciri U Mobile Video-ONZTM, App-ONZTM, dan Music-ONZTM, korang mungkin tidak menggunakan semua data bulanan yang diperuntukkan. Oleh itu, ia menjadikan bundle telco ini boleh dikatakan paling menarik sekarang.

Mahu mengetahui lebih lanjut mengenai pakej pascabayar iPhone X U Mobile? Pergi ke halaman produk rasmi untuk maklumat lanjut.