Berita Terkini

Fitbit Ionic Fitness Smartwatch Telah Memasuki Malaysia dengan harga RM 1399

 

Smartwatch ini pada mulanya telah diperkenalkan kepada dunia pada bulan Ogos yang lalu dan kini Fitbit Ionic baru telah masuk ke Malaysia. Smartwatch ini telah mengadakan fitness-oriented smartwatch di booth All IT Hypermarket di Pameran IT Malaysia yang sedang berlaku di Mid Valley Megamall.

Agak ganjil untuk melihat produk yang penting dari syarikat ini muncul di pasaran Malaysia tanpa sebarang gangguan berbanding dengan model sebelumnya Fitbit trackers. Ini disebabkan hakikat bahawa Fitbit Ionic sebagai umumnya telah mengambil alih Fitbit Surge sebagai produk paling akhir dari syarikat sehingga kini.

Sama seperti Fitbit Surge, Fitbit Ionic dilengkapi dengan keupayaan GPS terbina dalam dan sensor denyutan optikal bersama-sama dengan keupayaan untuk memaparkan panggilan dan teks notifikasi tetapi Fitbit Ionic merupakan model yang lebih baik dari model 2014 untuk beberapa sebab. Selain mempunyai paparan warna 1000 nit yang dilindungi oleh Corning Gorilla Glass 3, Fitbit Ionic juga direka untuk menahan kedalaman air sebanyak 50 meter.


Ia juga dilengkapi dengan storan dalaman 2.5GB yang boleh digunakan untuk menyimpan lebih daripada 300 lagu yang bermakna pengguna tidak perlu bergantung kepada telefon pintar mereka atau pemain muzik lain untuk mendengar lagu walaupun mereka masih memerlukan Bluetooth Bluetooth headphones untuk mendengar. Melalui wireless headset, pengguna boleh menggunakan ciri coach peribadi pada Fitbit Ionic melalui Fitbit Coach Service berasaskan langganan.

Oleh kerana Ionic adalah smartwatch yang menjalankan proprietary operating system sendiri, terdapat beberapa aplikasi yang tersedia untuknya seperti Strava, AccuWeather, Flipboard, Uber, Trip Advisor, dan banyak lagi. Ionik juga mempunyai straps yang boleh ditanggal serta mempunyai hayat bateri normal dan GPS yang mampu bertahan sehingga 5 hari dan 10 jam masing-masing.


Fitbit Ionic boleh diperolehi di booth All IT di MITF sepanjang hujung minggu ini denbgan harga RM 1 399. Sebagai alternatif, pengguna juga boleh membuat pre-order smartwatch dari Harvey Norman yang juga melakukan perkara yang sama untuk Fitbit Flyer wireless headser sama dengan harga RM 590.