Berita Terkini

Google Assistant Kini Boleh Mengenalpasti Muzik Yang Dimainkan


Google Assistant ialah dua pembantu maya yang digunakan secara meluas ketika ini. Antara Google Assistant kini adalah ia mampu mengenalpasti muzik yang dimainkan.

Pixel 2 dan Pixel 2 XL dilancarkan dengan ciri offline music recognition pada Google Assistant  yang sangat kemas. Google telah  mencatatkan pada peristiwa 4 Oktober 2017  bahawa ciri recognition umum ini akan digunakan oleh Assistant pada peranti lain yang akan datang.

Sekiranya Google Assistant mempunyai set suara "prefered input" dan korang dalam persekitaran yang kuat, korang akan melihat cip baru "What's this song?". Perkara ini didapati bahawa cip itu tidak muncul sehingga beberapa jenis audio yang kuat dimainkan.


Kemaskini terbaru ini membolehkan korang bertanya "What's this song?" dan arahan yang serupa untuk Google Assistant mula mendengar lagu. Terdapat corak gelombang yang menarik, dengan kad lagu yang akan muncul selepas lagu diiktiraf. Korang juga mempunyai pilihan untuk mencari lagu di YouTube, Spotify, Google Play Music dan Search.