Berita Terkini

Kamera kecil mampu milik untuk peminat Smart Home Camera



Terdapat sebuah Smart Home Camera baru telah memasuki pasaran dikenali sebagai WyzeCam. Produk ini dikatakan menyaingi Nest Cam dan kamera keselamatan lain di luar sana sama seperti kamera Blink XT dan Lighthouse. Permainan dalam kategori Smart Home dijangkakan akan lebih menyerlah dan menjadi nyata. Ternyata ia akan menarik banyak kaki kipas gadget untuk lebih mengenali peranti pintar seperti ini dengan lebih dekat.

WyzeCam adalah Smart Home Camera mampu milik yang mampu menangkap imej Full HD 1080p.  Dengan harga $19.99 (RM84.60), ini adalah satu tarikan dalam pasaran yang semakin menurun. Salah satu matlamat WyzeCam ini adalah untuk memperkenalkan teknologi dengan kos yang lebih rendah.
Banyak fungsi menarik yang korang boleh cuba dengan peranti bajet seperti ini. Antara fungsi yang menarik adalah 'Night Vision, Two-way audio, built-in speaker and microphone, motion and sound detection real-time alerts, dan smart sound recognition'. Selain itu juga, WyzeCam dapat melakukan rakaman secara berterusan, ditambah pula dengan slot kad microSD untuk menambah penyimpanan data, time-lapse, dan flexible buildWyzeCam juga menawarkan fungsi cloud storage secara percuma selama 14 hari dengan menyimpan imej yang dirakam secara automatik.



Kalau korang rasa harga yang ditawarkan tidak masuk akal ia tidak mengapa kerana Wyze Labs percaya dalam membuat perubahan besar dalam pasaran Smart Home Camera. Pengasas bersama Wyze Labs dan COO mengatakan “We work relentlessly to cut down costs while maintaining the highest quality standards possible; and we keep our margins low. At the end of the day, that’s exactly what our customers want – quality products at affordable prices.”


Sumber: Wyze Labs