Berita Terkini

Xiaomi Redmi 5 Sedia Dilancarkan di Malaysia


Berdasarkan kemasukan ke pangkalan data SIRIM baru-baru ini , satu lagi peranti baru daripada Xiaomi telah lulus dalam proses pensijilan negara. Ia ditunjukkan sebagai "MDG1" pada pangkalan data, dan peranti itu mungkin adalah Redmi baru 5.

Peranti pintar ini telah dilancarkan di China awal bulan disember ini, Redmi 5 dan Redmi 5 Plus merupakan peranti 18: 9 yang pertama hadir dari siri Redmi Xiaomi. Peranti baru daripada Xiaomi ini dilengkapi dengan paparan 5.7 inci HD + dan dikuasai oleh Qualcomm Snapdragon 450.


MDG1 - Xiaomi Redmi 5 seperti yang ditunjukkan dalam pangkalan data SIRIM.

Telefon ini terdapat dalam dua versi iaitu 2GB RAM dan 16GB Intenal Storage serta 3GB RAM dan 32GB Intenal Storage. Selain itu, Redmi 5 juga dilengkapi dengan kamera belakang PDAF 12MP, kamera depan 5MP dan bateri 3,300mAh.

Memandangkan info bahawa Redmi 5 Plus telah muncul di pangkalan data SIRIM sebelum ini, kita mungkin melihat dua telefon baru dari Xiaomi Malaysia tidak lama lagi. Harap syarikat ini tidak mengambil masa yang terlalu lama untuk membuat pengumuman rasmi mengenai status kedua-dua peranti ini di pasaran Malaysia.

Sumber : SIRIM, MIUI.my