Berita Terkini

Xiaomi Mi Max 3 Bakal Mempunyai Skrin 7-inci



Xiaomi mungkin akan bersedia untuk hadir dengan garis yang sangat halus dengan Mi Max 3 yang akan datang. Rumor telah tersebar bahawa syarikat itu mahu menggunakan paparan 7 inci pada telefon pintar mereka yang akan datamg ini dan secara langsung telah menjadikannya berada  di kategori phablet.

Peranti telefon pintar yang lebih besar telah lama kabur serta perbezaan antara telefon pintar dan tablet telah menghasilkan phablet. Walau bagaimanapun, saiz paparan biasanya sekitar 6 inci.

Xiaomi dijangka terus menggunakan nisbah aspek skrin 18: 9 yang popular ini untuk Mi Max 3, bersama dengan reka bentuk bezel-less yang meminimumkan saiz telefon itu sendiri. Laporan awal mengatakan bahawa Xiaomi akan menggunakan 1080 + panel yang bermakna tiada resolusi tinggi yang teramat pada paparan.

Peranti ini dihadirkan dua varian yang dijangka akan ditawarkan apabila telefon pintar ini telah  dilancarkan. Salah satu daripada peranti ini akan menggunakan Qualcomm Snapdragon 630. Manakala varian yang kedua akan menggunakan Qualcomm Snapdragon 660. Processor pada peranti ini juga mempunyai sokongan Qualcomm's Quick Charge technology yang terbina dalam telefon akan mempunyai kapasiti bateri yang dikhabarkan ialah 5500mAh.

Tiada spesifikasi lain yang telah dikongsi oleh Xiaomi dan tarikh pelancaran peranti ini dijangka akan berlaku pada suku pertama 2018.

Sumber: Headlines Android